Sjukdom

Idag har jag jobbat jattemycket. Dagen borjade med att jag gick upp 20 minuter tidigare an vanligt (!) for att verkligen se till sa att alla barnen vaknade. Vi skulle ga till skolan 10 minuter tidigare an vanligt, vilket inte ar sa latt med en 5-aring som normalt har svart att bli klar i tid. (Sedan visade det sig att planerna hade andrats, sa vi kunde ga i vanlig tid i stallet.) L var sjuk och ville stanna hemma fran skolan, men det gick inte hennes mamma med pa. Nar jag hade lamnat barnen i skolan, skrivit ett inlagg i bloggen och gjort i ordning lite i koket sa ringde telefonen. Det var min vardmamma som ringde. Lo:s dagis hade ringt till henne och sagt att Lo hade blivit sjuk och hade 39 graders feber, sa jag fick hamta henne. Jag blev ganska orolig eftersom alla var sa uppspelta (pa rtt negativt satt). Bade min vardmamma och en av dagisfroknarna gav mig exakta instruktioner om hur jag skulle gora. Dagisfroknen var varst, da hon sade saker som att jag skulle lata Lo sova. Ibland kanns det som om folk har omkring tror att jag inte fattar nagonting bara for att jag ar ung. Jag slutade i alla fall att vara sa orolig nar jag insag att hon inte var sa sjuk. Nar vi kom hem ville hon dricka vatten och leka, och vagrade att lagga sig innan hon fatt mat i magen (hon hade vagrat ata pa dagis). Hon somnade dock direkt nar jag lade henne, och sov darefter i tre timmar. Nar hon vaknade var hon hungrig och ville ha sin nappflaska. Hon var ganska pigg nar vi hamtade E och L pa deras skolor. Nar vi lamnade L pa basketen blev hon samre. Hon gnallde for ingenting (grat nar E rorde vid henne), och halvsov pa vagen hem. Men det brot verkligen ut nar jag skulle ta febern pa henne. Det var som att trycka pa en knapp, da hon bara skrek och skrek och skrek. Enligt svaren till mina fragor hade hon inte ont, sa det var svart att klura ut varfor hon skrek. Hennes mamma kom dock hem precis efter att hon hade slutat skrika, da hon hade bestamt sig for att komma he, 2 timmar tidigare an vanligt. Efter att hon gav henne febernedsattande medeiciner blev det battre, och vid middagen var hon nastan som vanligt. Anledningen over att hon inte var sa dalig nar jag kom och hamtade henne var att de hade gett henne medeiciner pa dagis, sa pa kvallen hade de helt enkelt slutat hjalpa. Det gar bra med baby- sittingen fast att hon ar sjuk, for hittils har hon sovit i ett strack! Man blir dock trottare av att jobba 11 timmar an 7,5!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0