November November

Idag är det den sista dagen i november. Normalt brukar jag inte skriva på något särskilt sätt i slutet av en månad, men just nu kändes det nödvändigt. I november har det nämligen hänt så otroligt mycket. Både på bloggen och i "real life".

På bloggen har det gått riktigt mycket uppför. Antalet läsare har ökat mycket, och jag har fått komentarer från folk som jag aldrig trodde skulle skriva till mig. Det har definitivt varit en bra bloggmånad om man tittar på statistiken. Fast jag är något missnöjd också. Under månaden har jag haft datorproblem hela tre gånger. Bloggen har blivit drabbad, och jag har inte alls skrivit lika många inlägg som under de andra månaderna.

I "real life" var den första stora händelsen när mina värdföräldrar berättade att de hade bestämt när deras nya au pair skulle komma. Jag visste redan att de hade en kontakt, men det var inte klart, och då var det inte säkert att det skulle bli just hon. När jag fick reda på det kände jag en skön lättnad. Jag skulle få åka därifrån tre veckor tidigare; tre veckor!! Det var verkligen guld värt! Den andra stora händelsen var när jag åkte därifrån. Att jag den 28 november lämnade en del av mitt liv, och de barn som jag hade börjat komma att älska. Det var svårt, men en viktig händelse.

Min resa till Julle i London är också stort, men jag skriver mer om den senare eftersom den inte är avslutad än.

Sammanfattningsvis så var november en konstig, men väldigt händelserik månad. Den var känslosam i och med att jag lämnade familjen, och att jag fick vara så mycket från satorn, men även givande. Men jag behöver ta det lungt ibland också, så jag vill inte att alla månader skall vara såhär.

Glöm inte julkalendern imorgon! Jag tänkte logga in på SVT:s hemsida och titta på de första avsnitten när jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0