LYCKA

Varje dag har jag medvetet gått till datorn för att trycka på knappen. För att testa. Och jag har hoppats. För det är klart att jag har haft förväntningar (även om dem har försvagats). Efter så här många dagar så trodde jag inte att något skulle börja fungera av sig själv igen. Men jag hade hopp, och jag ville testa. Så mest i förbiförten, innan jag skulle gå till den andra datorn, startade jag datorn. Den var som vanligt inte okej, så jag skulle ge upp. Jag tryckte på knappen länge för att döda viruset. Och när jag hade stängt av larmet på min mobiltelefon så startade jag den igen. Och då... Det var inte den gröna laddningen som kom upp, utan en vit. Jag bara stirrade på datorn medan hela jag fylldes av hopp. Jag visste inte hur jag skulle reagera, och om jag skulle våga vara glad. Det var ju inte säkert. Så kom det upp ett meddelande som inte har dykt upp förr. Där stod det att datorn skulle försöka bota problemen, och därefter skulle startas om. Om det inte fungerade skulle det göras för att försöka rädda datorn igen. Jag tryckte på okej. Ytterligare ett meddelande kom upp: Den skulle försöka göra så att datorn återfann sig i det skick, och det läge, som det befann sig innan dator problemet, men det kunde tyvärr hända att nyinstallerade program avinstallerades på kusten. Jag kunde trycka på acceptera, och det gick inte att ändra. Nyinstallerade program? Förlora datorn? Äh, vem försöker jag lura? Jag har inte installerat några program! Valet var lätt, och jag tryckte... Datorn stängdes av, sattes på., och jag möttes av en svart skärm. NEJ!!! Tills mer laddningstext dök upp. Lycka och häpnad. Datorn verkade fungera. Inloggningsmöjlighet, logga in... TILL MIN STORA GLÄDJE SÅ GICK DET(!!!!!!!!!!!!) och allt verkade, mer eller mindre, vara som vanligt.

Efter att ha varit svart i några dagar bestämde sig min dator för att fungera. Den har strejkat, men nu ville den vara med igen. Min dator gör som den vill. Men så länge det inte blir fler protester som denna så är jag nöjd. TACK DATORN FÖR ATT DU BÖRJADE SAMARBETA!

Kommentarer
Postat av: Cockteaser

Igår kom jag på varför jag inte kom in på bloggen. Jag var inne på fel sida. XD Du hade visserligen skrivit blogg.se i sms:et, men jag var så inställd på blogspot, så jag läste vad jag ville. :P Bra att det verkar ha löst sig iaf.

2009-11-10 @ 09:12:58
Postat av: ullet

Vad roligt.Jag håller tummarna för att den fortsätter att fungera

2009-11-10 @ 10:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0