LEDIG!

Det visade sig att flickornas farmor och farfar hade planerat att ta en promenad med flickorna i den andra delen av Ile-De-France. De blev lite besvikna eftersom de hade trott att Lo också var hemma, men nu kommer de hem efter någon timme för att träffa henne. Jag har blivit beodrad (av min värdmamma) att hämta henne så tidigt som möjligt så att hon skall få träffa dagens gäster, så jag kommer gå hemifrån redan tjugo över fyra. När sällskapet åkte iväg runt halvtre var jag tvungen att fortsätta att laga böngryta, och därefter har jag tagit hand om tvätten. Men då jag gjorde det snabbt har jag nu fått 30 minuter ledigt innan dagishämtningen! Tjohooo! Det här var precis vad jag behövde, och det kommer förhoppningsvis också 'göra min dag'!

För övrigt var det ett himla krux med den här grytan. Jag var orolig att jag skulle misslyckas eftersom det var den första gången jag gjorde den. Min värdamma hade sagt till mig att hälla i extra mycket vatten, vilket resulterade i att rann (inte kokade) över. Vattnet nuddade skälva gasol- plattan, och det började brinna. Jag fick stänga av allt och börja om på nytt flera gånger. Vad pinsamt när släkten var här! Sedan löste jag i alla fall problemet med att stå med papper och torka av kastrullens sidor. Efter en stund hade det kokat så pass mycket att tillräckligt mycket vatten hade omvandlats till ånga (visst låter jag som en teknikare?), och jag kunde äntligen lämna kastrullen ensam. Jag har verkligen börjat känna mig som en hemmafru! Jag hoppas att grytan är god ikväll...


Kommentarer
Postat av: ullet

Du vet vem som skall få laga all julmaten!!!Härligt väldoftande vegetariska grönsaksgrytor!

2009-11-04 @ 07:50:06
Postat av: Cecilia

Du drömmer mamma ;) Men jag hjälper gärna till med köttet.

2009-11-09 @ 15:31:46
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0