Ensam mamma söker!

När dagen började hade jag två avsnitt kvar av ensam mamma söker. Sverige såg finalavsnittet i söndags, och idag var det min tur. Jag hade egentligen bara tänkt titta på ett avsnitt, men jag kunde helt enkelt inte behärska mig. Jag var spänd, och framförallt nyfiken, på hur det skulle sluta. Resultatet av det är att jag har suttit och skrattat i en och en halv timma! Det slutade väldigt intressant. Jag måste säga att jag blev bäldigt förvånad över Maddes val. Hon tittar ju ganska mycket på utseendet och faller för överraskningar, så jag trodde abslolut att hon skulle hitta någon, om än den rätta, i programmet. Men hon valde bort båda killarna, och är idag en lycklig singel. Jag blev lite besviken eftersom jag tyckte att hon passade så bra ihop med Anders, men jag erkänner att det var starkt att henne att ta detta beslut. Ulrika valde precis den jag ville - Fotbolls- Lasse! Jag blev jätteglad. Jag tycker att han är så ödmjuk och fin med barnen, men ibland tänker jag att det kanske vore bäst om han inte valdes. Han såg ju så tårögd ut när han sade att han ville ha barn. Det kom helt från hjärtat, och nu kanske han aldrig kommer få det. Även om han är lycklig med Ulrika, så kanske han missar en enorm lycka? De sade i extraavsnittet att de hade diskuterat frågan, men jag vet inte om det går att omvända Ulrika? Vi får väl se. Helena valde det självklara valet för henne. Jag har hela tiden sttit framför datorn och tänkt "NEJ, NEJ!" eftersom han är så himla ung, men det kanske går ändå? Jag tycker att polisen skulle ha varit det bästa valet för henne, men för hans skull så tvekar jag ändå lite. Han är en sådan ärlig, väldigt korrekt människa. Och hon är sprallig, lite galen. Det känns som om han är lite för stabil för henne, och att hon behöver något mer vilt. Det är ju det som hon vill ha. Men jag undrar vad han ser hos henne - han skulle kunna hitta en mycket bättre kvinna! För övrigt tycker jag inte om att männens barn påverkar så lite. I programmet beter de sig som om de ensamma mammornas barn är superviktiga, men för att ha en stabil relation måste väl alla barn få lika utrymme - och alla barnen borde vara lika viktiga. Jag blir även lite ledsen över att se alla dessa killar med krossade hjärtan. Stackars dem! Tänk att en människas kärleksbehov påverkar så många personers välmående. Nu blev det här inlägget lite vågat, men det får jag gå med på eftersom jag vill förmedla mina åsikter. Men tro inte att jag inte tycker om att titta på programmet - för det gör jag. Jag är på toppenhumör nu efter beslutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0