15

Goda nyheter! Min värdfamilj har hittat en ny au pair som skall ta över min au pair- plats i familjen. Om exakt 15 dagar, lördagen den 28:e november blir jag äntligen "fri"! Men jag kommer inte hem då, utan åker istället och hälsar på Julle hos hennes värdfamilj i London. Jag stannar där i ca. 3 dagar, och kommer antingen komma hem tisdagen den 1:a december eller onsdagen den 2:a december. Jag har inte bestämt mig för hur länge jag skall vara i Sverige, men det beror naturligtvis också på vilken au pair- familj jag bestämmer mig för.

Ni som undrar mer om den nya au pairen så kommer hon dagen efter jag åker, alltså exakt 3 månader efter min ankomst. Hon blir den tredje au pairen som kommer på drygt sju månader, eller den fjärde au pairen som kommer på 15 månader om man helldre vill uttrycka det så. Jag vet inte så mycket om henne, och det känns bäst att inte veta så mycket. Jag har inte pratat med henne på telefon eftersom det skulle bli ganska onödigt (för familjen, och mig), då jag inte kan rekommendera dem. Barnen vet ingenting om bytet än, och skall få veta det om ungefär en vecka. Jag skulle gärna ha velat berätta det tidigare, men det är inte jag som bestämmer. Det blir så kort varsel för dem nu, och de har en mycket liten tid på sig att smälta det på. Jag tycker ju om barnen, och vill deras bästa. Men detta innebär tyvärr också att jag inte kan börja packa på riktigt än.

Så nu är det alltså helt klart att jag skall lämna familjen, staden och landet. I alla fall för den här gången. Det känns tråkigt att lämna mina kompisar här, men det är sådant man får ta. Detta är också den första gången jag hoppar av skolan. Jag (och ingen annan heller, för den delen?) trodde väl aldrig att jag någonsin hoppar av skolan, men här står jag. 3 veckor före kursen slutar och det stoora slutprovet kommer jag sluta gå dit. Men det är ingenting jag sörjer så mycket över. Jag har inte gillat skolan så mycket, och jag känner inte att jag har lärt mig till max... På grund av tidsbrist har jag inte gjort så många läxor ordentligt, och jag funderar allvarligt om jag verkligen skulle få godkänt på det där provet. Man kan bara få icke godkänt eller godkänt i kursen, och om man inte blir godkänd så får man inget bevis på att man har gått den. Så i mina referenser blir det här precis samma sak som att få IG i den. Jag skulle dock gärna titta på provet, eftersom jag är lite nyfiken på vad det är för något. Och se om man kanske hade kunnat bli godkänd? Jag vet inte hur svårt det är heller.

Så om 15 dagar sitter jag på ett tåg från paris till London med min stora resväska med en lämnad värdfamilj och skola i baggaget. Och då åker jag därmed ifrån 3 månader av mitt liv. Att säga hejdå till mina barn blir outhärligt - allt känns så konstigt!


Kommentarer
Postat av: Cockteaser

Vad kul. Det där med London alltså.

Har du förresten fotat ungarna och huset och allt nu när du äntligen hittat din kamera? Jag är lite nyfiken på hur allt ser ut... (a) Vet du vad det är för en ny au pair? (kanske får svar när du skrivit klart inlägget)

2009-11-14 @ 10:18:38
Postat av: Cecilia

Ja, jag har fotat lite allt möjligt. Jag skulle ha velat fota mer, men ändå.

2009-11-14 @ 23:05:08
URL: http://aupairis.blogg.se/
Postat av: Julia

Vill också se bilder, så det får vi titta på när du kommer hit :D



Och jag tror att det är bättre att vänta med att berätta för barnen. Tror att det kommer bli jobbigare om de vet för långt i förväg... Lite svårt att fatta, särskilt för den yngsta. Tror inte att de hade vänjt sig så mycket vid tanken innan, det kommer efter att du åkt. Så en vecka innan kan nog vara bra tror jag. För då vet de och har också möjlighet att prata med dig om det och säga hejdå, men det blir inte den där jobbiga långa väntan...

2009-11-15 @ 00:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0