snow, snow, and more snow!

Jag har inte berättat om vad jag har gjort de två senaste sagarna, så nu gör jag det. Igår gick jag på stan med Isabel. Vi hittade inte så mycket, så efter två timmar gick vi till en ganska enkel restaurang och åt lunch. Det var kallt, och jag frös om fötterna. När jag kom hem hade vi en gran hemma. Mamma och Sofia hade gått och köpt en efter frukosten. På kvällen tittade vi på "The squid and the whale", som var en helt okej thriller.

Julle kom hem från London igår, och vi hade bestämt att jag skulle vara hos henne klockan tio idag. Min första tanke när jag vaknade var "Hur skall jag komma dit?". Det hade snöat konstant sedan igår morse, och det låg minst sagt ett rejält lager snö på marken. Det var klart att jag inte kunde cykla, och mamma vågade inte köra mig eftersom det innebar ovanligt höga risker. Så när jag hade letat fram ett par skor som var okej började jag min promenad. Jag vet inte exakt hur långt det är till Julle, men jag antar att det är runt 3 km. Det tog i alla fall 40 minuter att ta sig dit, och när jag väl var framme vid mitt mål hade jag uppknäppt jacka för att det var så varmt och jag var svettig, och hade även pratat, och lett mot, ett antal personer på vägen. Både cyklandes och fotgängare. Den största anledningen till att jag besökte Julle var att jag skulle se hennes 2 månader gamla lillasyster Tilda (men jag ville såklart träffa Julle också). Hon uppfyllde helt klart all förväntan! Hon var jättesöt och jag höll henne en lång stund. När jag skulle hem åkte jag med halva familjen eftersom de ändå skulle åka och handla.

När jag kom hem hade mamma ändrat sig i bil-frågan, och skulle åka till Nova. Hon väntade på att jag skulle bli klar (jag åt lunch), och sedan bar det iväg. Jag, mamma och Sofia åkte till Nova. Som vanligt delade vi upp oss (mamma ville antagligen köpa julklappar, och det var väl ingen som ville springa efter mig när jag gjorde mina ärenden i timmar), men först gick vi in på "Skopunkten", och letade efter sköna skor. Mamma träffade en bekant, och jag och Sofia pratade med en väldigt framåt kvinna, som tyckte att de skorna som jag provade såg klumpiga ut. Hon pratade väldigt mycket. När jag gick runt själv var jag på toa, och gick sedan till "BIKBOK" för att kolla på jeans. Olyckligtvis har tre av fyra par spruckit på tre veckor (ett par i veckan), så jag har lite smärre panik. Jag köper nästan alltid jeans i den affären eftersom jag brukar hitta relativt billiga jeans som jag gillar där. Därefter besökte jag en majoritet av Novas alla skoaffärer, och överraskande nog hittade jag ett par skor! Jag hittade jättemånga snygga och sköna par, men fick skrota nästan allihopa eftersom de inte får ha tunna sulor eller klämma på fötterna. Jag har ju problem med mina fötter (särskilt den vänstra), så jag får ptova ut mina skor noggrannt. Sådana som gör ont får jag ju ändå slänga. Det är dock svårt att veta vilka som kommer göra så att mina fötter mår sämre. Till slut skrotade jag i alla fall de snyggaste som jag hade hittat, och tog ett mer säkert kort. De var i och för sig ganska tajta, men det var sköna, så jag hoppas att det inte gör något. De hade något pälsaktigt tyg i sig, annars hade jag nog inte tagit ett par så tajta skor. Provandet gick faktiskt som en dans! Jag brukar ha svårt att hitta skor i min storlek, som så många andra med skostorlek 41- 42, men på "Din sko" var det inga större problem med det. Jag hittade 41:or var jag än vände mitt huvudet, och var överraskad, men mycket glad. Jag mötte de andra på "Skopunkten", och var så trött så att jag slöt ögonen när jag satt och väntade på att mamma skulle betala. Vi åkte och tankade, och begav oss därefter hemmåt. Mamma och Sofia hade redan handlat medan jag provade skor, så jag slapp i alla fall det. Jag gjorde inget vettigt före middagen. Jag trodde att jag skulle äta nudlar och hamburgare till middag, så det var roligt att mamma lagade mat. Vi åt lax med grönsaker, pressad potatis och honärssås (en av de få såser som jag kan äta med grundreceptet) och det var jättegott! Chokladmousse med grädde till efterrätt gjorde inte heller saken sämre. Klockan nio skall jag och Sofia se på film, och hon har tydligen förberett med lite gott. Mmmm :) Bara hon inte har ställt fram godis, för jag har för tillfället godisförbud. Godnatt och sov gott!

Ps. glöm inte att svara på utvärderingen! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0