snö - here WE come!

Jag har inte skrivit om snön här på bloggen. Jag vet inte varför. Kanske för att så många läsare sitter och läser i Sverige - eller kanske för att jag har varit härifrån ett tag och nästan glömt hur det brukar vara. Nu har vi i alla fall snö. Det började snöa i slutet av förra veckan, men det var först i måndags som snön början lägga sig PÅ RIKTIGT. Idag har det snöat nästan hela dagen, så även om det inte blir Sverigerekord (HAHA) så har vi i alla fall ett fint landskap att titta på i SKÅNE :P Hur har jag firat detta då? Då jag känner mig lite förvirrad för tillfället så har jag inte ens kommit ihåg att man blir glad när den första snön faller. MEN sedan igår har jag vid ett flertal tillfällen fått upplevt snön. Den första gången var i Lund när jag tog en cykeltur på måfå i ca. 40 min när det snöade i mitt ansikte. Vädret var kanske inte det mest optimala för det, men jag behövde komma ut och röra på mig. Idag skulle jag gå på stan och jag kunde inte motså frestelsen att cykla dit och hem. Så 7 km + promenixer på stan mellan butikerna avklarades runt lunchdags. Men det räcker inte! Sofia var på NOVA och handlade julklappar på kvällen, och strax efter åtta gav jag och mamma oss ut för att hämta henne. Det snöade, var halt & det är krångligt att ta bussen hem. Men till mammas förvåning satte jag mig på förarplatsen... ;) Jag har aldrig kört när det har varit snöväder förut eftersom jag lärde mig köra bil på sommaren (mörker har jag också fått prova på i dagarna), men det gick bra. Ingen körde snabbt med snö på vägarna, och det kändes skönt att det inte var bara jag som låg i 40 km/h på en 70- väg... Jag körde på vägen tillbaka också, och mamma var förvånad över hur bra det gick i snöovädret.

För er som inte visste det förklarar jag att jag övningskör med mamma då jag inte har körkort. Jag lärde mig att köra bil i somras, men hade så stor press på mig att jag inte klarade uppkörningen. Sedan kom avresan i vägen, och körkortet sköts tyvärr upp...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag låg i 40 på motorvägen igår... ;)

2009-12-18 @ 13:15:25
Postat av: Anonym

/Cockteaser

2009-12-18 @ 13:15:45
Postat av: Cecilia

Haha... Vilka tider! :P

2009-12-18 @ 21:03:32
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0