LUCIA

tipp tapp, tipp tapp, tippitippitipp...tapp...

Nu är det Lucia igen, men jag har inte fått in någon Lucia- känsla. När man inte går i skolan får man inte se luciatåget. Nu är jag inte au pair för tillfället, men om jag skulle vara det skulle det nog inte heller kännas som lucia heller. I Frankrike firar man ju inte Lucia. Skolan har vissa fördelar, och Luciafirande och julavslutning hör till dem. Det är inte självklart att skolan skall bidra med att få upp stämningen kring jul, så jag tycker att vi skall vara tacksamma för det. Det är i alla fall jag. Det är först när man slutar skolan som man inser vad den egentligen bidrar med. Förutom kunskap, kunskap och kunskap vill säga :P Så ni som inte har slutat skolan äån så hbar ni något att se fram emot. Inte bara att slippa den (som är kul för vissa), utan även att verkligen inse vad den ha bidratt med. Vad skulle livet ha varit utan skola? Mindre Lucia, och mindre jul...

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Såg att du också hade lagt till dig via "mer-trafik" sidan. Det är jättebra och jag ser iaf skillnad på statistiken på bloggen hos mig.



Men glöm inte att lägga in länken i din blogg ex. under "länkar" så att du får ännu mera. På deras hemsida, när du har loggat in, så står de hur du ska göra.



Härligt att vara au pair i Frankrike förresten. Men pratar du franska alltså? Hur länge kommer du vara där tror du?

Kramar Louise

2009-12-14 @ 12:52:11
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0