LONDON 1

Nu har jag varit i London (egentligen utanför) i 3 dagar, och det är dags att skriva om det. Resan började i lördags 14:35 (brittisk tid), då Julle mötte upp mig på tågstationen. Efter att ha lämnat två av mina väskor på baggageinlämningen tåg vi tunnelbanan till Harrods. Det var för dyrt för att köpa någoting, men det är ändå en plats som man måste besöka när man är i London. Sedan tog vi oss vidare till Covent Garden, som var ungefär som en marknad. Det var jättemysigt att gå runt där. Innan vi begav oss hemåt (till Julles värdfamilj) hann vi också se Picadilly Circus, Hamleys och Leicester Square. Hemma hos Julle satt vi lite vid datorn, och gick därefter och lade oss.

I söndags steg vi upp tidigt för att hinna se så mycket som möjligt. Vi fick stjuss till metrostationen för att det regnade, och tog därpå metron till London Bridge. Vi gick runt i regnet och såg London Bridge, Tower Bridge, London Eye (åkte inte upp i den), Big Ben, Beckingham Palace. Promenaden slutade vid Victoria Station, där vi tog bussen till Waterloo för att sedan ta oss till Oxford Street. Den gatan har jag varit sugen på att gå på ett tag, så det var roligt att äntligen få göra det. Vi gick mest runt, men shoppade loss på Primark och köpte godis på en julmarknad. När vi kom hem åt vi brittisk mat (köttfärs och mosad potatis med grönsaker) som hade sparats till oss, och därefter satt jag vid datorn och skrev ett långt blogginlägg medan Julle sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0