En ny vistelse - en ny familj

NU är det äntligen klart - jag har bokat flygbiljetten till min nya värdfamilj! Efter många om och men åker jag lördagen den 26:e december från Köpenhamn. Ni vet ju att det var tal om att jag skulle åka innan jul, men nu blev det inte så. Mamman i familjen jobbar på julen, så jag kommer dit precis efteråt istället. De firar inte den stora dagen på julafton som vi, utan på juldagen, så jag kommer precis efter den stora dagen. Det här blir nog ganska bra. Jag är inte där när de byter julkappar (och missar kanske den berömda kakan också, men, men), men är närvarande när släkten kommer för att fira. På så sätt får jag ju ändå se hur man firar fransk jul lite. Jag är där över nyår också, och stannar antagligen i den här familjen till sommaren. Det är dock inte bestämt än när jag åker därifrån, eftersom det är lättast att veta när man vill åka på plats. Familjen är i alla fall en ung tvåbarnsfamilj i Alperna. Bor i lägenhet bredvid Genèvesjön med bara 8 km till närmsta skidort! Jag skall ta hand om en 1- årig kille och (ibland) en snart fem- årig tjej. Det minsta barnet går inte på dagis, men föräldrarna jobbar flex- tid, så jag skall ändå inte ta hand om honom hela dagarna ;) Jag tycker att åldrarna är perfekta. I min förra värdfamilj tog jag hand om tre barn på 7, 5 och 2 år, och jag fick en bra uppfattning med barn i vilka åldrar jag vill jobba med där. När man är 7 år går man i skolan och är ganska stor, men jag var väldigt nöjd med att ta hand om barn på 5 och 2 år. Den lilla var väldigt rolig att ta hand om, men i vissa fall tyckte jag att 5- åringen gav mer. Fyra- fem år är två alldelles utmärkta åldrar! När man är ett år händer mycket, så det skall också bli jätteroligt. Man får verkligen ta hand om det barnet när man har honom, men det tycker jag är skoj. Jag föredrat att ta hand om små barn. Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vad mysigt det låter. Och som du säger; åldrarna är perfekta. 1 åringen blir mer äta sova rapa. Men mysa lära att gå, prata osv.

Femåringen blir bra med att träna på att börja skolan. Lära rätt och fel osv.

Det låter jättebra de här.



Precis, Nicole är större nu men absolut inte kurvig. Hon har större bröst, eftersom de knappt excisterade förut och mer höfter. Men absolut fortfarande smal. Tråkigt att de ska kalla detta kurvigt.

Stort lycka till i den nya familjen. Och nu kan du fira jul hemma innan också. Perfekt!

Kram

2009-12-14 @ 19:41:57
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0