Det här skall jag göra när jag är i Sverige:

  • Åka till IKEA, gå runt i den SVENSKA affären, och äta köttbullar, potatis och lingonsylt till lunch. En svensk bosatt utomlands största dröm! För vad slår egentligen IKEA- maten i svenskhet?
  • Gå på stan i Lund. Att gå runt på stan i min hemstad, och kanske till och med lådsas att allt var som förr i tiden, det är jammi!
  • Äta julbord. Med denna franska fetsnåla mat är julbordet extra efterlängtat i år. Tänk ett långbord med skinka, köttbullar och korv. Det kan seriöst bli årets upplevelse.
  • Äta svenskt lösgodis. Inget, inget, inget slår svenskt lösgodis!
  • Äta pepparkakor. Min absoluta favoritkaka! Tänk vad jag läntar varje år för att få äta den på julen!
  • Baka (kakor). När de andra är i skolan respektive på jobbet har jag tid för mig själv. Och när jag inte njuter av att fönstershoppa på Lunds gator tänker jag välja ut smarriga recept för att sedan baka! Kakor inom parantes eftersom jag främst tänker baka det, men att det kan hända att det blir något annat (,men jag bakar antagligen flera gånger).
  • Gå på bio. I Paris med alla biografer har jag verkligen börjat längta efter att gå på bio. På grund av tågtidtabellerna har jag ine kunnat vara i Paris på kvällen särskilt ofta. Jag skulle i och för sig ha kunnat gå på söndag eftermiddag, men det har inte blivit av. Det är lite synd, för varken the Proposal eller Harry Potter från i somras lär ju fortfarande visas, men jag hittar nog något intressant.
  • Gå på Gerdahallen. Jag har inte tränat på tre månader, mer än mina promenader. Oj, vad jag saknar Gerdahallen! Jag får ta det lite lungt med min svullna fot, men efter någon vecka kommer jag nog klara av det.
  • Köra bil. Jag har inte kört bil sedan i augusti.
  • Köpa med mig svensk mat till Frankrike. Det räcker med att skriva det här: baka svenskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0