avslappning och SNÖ

Igår lovade jag att jag skulle skriva ett långt och roligt inlägg idag, så nu fick jag plötsligt en väldig press på mig!
Långt känns inte som någon match (ni känner ju mig...), men roligt få vi se... Brukar jag skriva roliga inlägg? Brukar ni skratta när ni läser mina inlägg? Ärligt talat tror jag inte att det här kommer bli så mycket roligare än vanligt, men den som läser får se!

Nu har det i alla fall hänt något. Med mig. Som ni vet hade jag ont i magen igår. Till min stora lycka var det borta när jag vaknade i morse! Jag var dock fortfarande seg (och är det nu), och efter frukosten gick jag och lade mig igen. Efter en och en halv timme tvingade jag upp mig själv eftersom jag hade saker att uträtta. Men vad är det med mig? Jag som, för bara några dagar sedan, (praktiskt taget) skuttade runt huset och letade efter saker att göra på grund av all överskottsenergi. Jag tänkte på hur det kändes att vila i morse - och känslan av att ligga kvar där läääääänge - och då kom jag på det! Jag SLAPPNADE AV! Hör och häpna, mina vänne,r men jag har blivit avslappnad! Jag riktigt ser era näsor rynkas framför datorn. Vadå "blivit avslappnad"??? Jo, jag tränade ju igår. Och som de flesta vet blir man avslappnad när man tränar. Det är bara det att jag inte har tränat (ordentligt) på riktigt länge och dessutom haft en, minst sagt, KRÄVANDE höst. Att gå runt och vara rädd för att göra fel gör ju inte en superavslappnad precis. Så nu kände jag av det riktigt mycket. Det var i alla fall jätteskönt att vara riktigt, riktigt, riktigt avslappnad igen, men jag hoppas att tröttheten försvinner. Jag förundras över att jag måste glömt bort hur det känns att vara avslappnad, då jag inte märkte hur oavslappnad jag verkligen var!

När jag äntligen - flera timmar efter att jag hade gått upp - gjort mig iordning tog jag en tripp till stan. Jag åkte faktiskt buss på grund av att jag var trött, och jag misstänkte att jag hade blivit överansträngd. En klapp på axeln, eftersom jag ibland tyvärr sjuter min egen hälsa åt sidan. Jag fick i varje fall jättemånga julklappar köpta. Och när jag till slut kom hem - kvar i sex - var middagen nästan klar, och alla var hemma (och redo att äta)- helt perfekt!!!

Något annat som jag vill ta upp idag är snön. Nu när alla mina nerver har lugnat ner sig lite efter gårdagens träningspass (HAHA) är jag mycket gladare. Så NU har jag börjat uppskatta snön. Jag tittar ut och ler, och jag har till och med planer på att gå ut och fotografera den, för att sedan skicka bilder på den till min nya värdfamilj! Och ryktet har spridit sig att det även är snö i Paris. Lund och Paris verkar ju alltid ha samma väder. Med skillnad från vissa andra delar, som till exempel Norrland, är Skåne och Île-de-France ganska så lika vädermässigt. De uppför sig dock inte likadant i de olika väderlekar. Vad jag har hört går parisarna runt med paraplyer och duschskrapor, medan vissa skolor har fått stänga igen (det finns inte så mycket snö där). HAHA,  det hade jag velat se! Det, om något, är väl att få en insyn i den franska kulturen (eller rättare sagt île- de- Frances, i Alperna finns det mycket snö, och där vet de minsann hur de skall hantera den) En av oss svenska au pairer får väl snart ta intiviativet att importera vinterdäck och annat nyttigt. Nu skall jag gå och lägga mig, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0