Förberedelser

Säga vad man vill om au pair- livet, men innan man åker så är det mycket att göra. Man måste tänka på allt, och det flesta skall vara där så länge som ett år. Visst kan familjen alltid skicka paket om man glömmer något, men det kan bli krångligt för dem att hitta sakerna, och dyrt om dem behöver skicka mycket. Så alla är nog överens om att det är bäst att man får med sig så mycket som möjligt av sina "måsten". Det alldra viktigaste är nog svårt att glömma. Jag tycker att det svåraste med packningen är VAD man skall ha med sig. Det gäller att begränsa sig, och det kanske är osmart att ta med sig den halvsnygga tröjan som man aldrig använder. Särskilt om man tar med sig för mycket, och det visar sig att man behöver betala övervikt. Böcker tycker jag också är svårt. Jag gillar att läsa, och läser ofta om mina böcker. Men jag läser de böcker som det faller mig in för tillfället, och det är svårt att lista ut vilka jag kommer få störst användning av när jag är där. Filmerna blir ganska självklart eftersom jag antingen tittar väldigt lite eller jättemycket på varje film. Men det gäller att få in inköpen också. Jag vill vara så fräsch som möjligt när jag kommer dit, och är noga med att köpa nytt schampoo och dylikt innan jag åker. Eftersom min tandläkare har sagt att det inte finns bra tandborstar där får jag väl dessutom ta med mig sådana för hela året. Och mitt i denna röran måste jag anmäla mig till språkkurs innan platserna tar slut, och försöka hinna köpa en dator. Det bör kanske tilläggas att jag går på intensivkurs i körning under veckorna. Men jag skriver mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0