Andra dagen

Jag vaknade jattetidigt eftersom jag inte har "des volets" (=fonsterluckq) i mitt rum, men jag lyckades somna om? och vaknade darefter runt halv tio. Nar jag val hade duschat och klatt pa mig hade barnen hunnit sluta ata, och jag at frukost sjalv. Det skedde en kulturkrock under frukosten, da alla borjade titta konstigt pa mig eftersom jag hade skinka pa mackan. Vi akte till farmen, dar vi plockade jordgubbar och plommon. Eftersom jag inte hade tagit hand om barnen sjalv annu bestamde jag mig for att gora det pa lekplatsen, nar mina vardforaldrar skulle hamta mer frukt. Dar fick jag vara pa min vakt eftersom Lo ville klattra nastan hela tiden. E och L turades om att aka rutchikana med henne och de kom jattebra overens. Nar vi kom hem lekte vi lite, och efter lunch akte vi ivag. Jag och min vardmamma cyklade till stationen med Lo eftersom jag skulle lara mig vagen dit. Nar vi kom hem tittade vi pa olika papper och kontrakt. De andra, som hade varit i parken, kom hem, men jag ville inte leka eftersom jag var trott. Jag hade bara tankt vila, men rakade somna i min sang. Efter att ha organiserat i mitt rum spelade jag UNO med L och E och at efter det. Eftersom det var sondag at vi crepe, vilket var en succé. Foraldrarna hade varit lite oroliga over om de skulle bli lika bra med sojamjolk, och de verkade till och med bli battre! Barnen var trotta, sa de gick upp och lade sig, och jag satt och at med min vardpappa. Efter middagen lagade jag brod i brodmaskinen, varpa jag satt vid datorn, och gick och lade mig i min sang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0