3 veckor kvar

I morse vaknade jag 07:06. Istället för att somna om direkt skenade mina tankar iväg, och vips hade jag räknat ut att det bara är 3 veckor kvar tills jag åker till Paris som au pair. Jag blev klarvaken, och det fanns ingen chans i världen att jag skulle kunna somna om! Först nu börjar jag inse vad jag håller ¨på med och vad det verkligen innebär. Jag skall åka till en familj, som jag inte ens vet om jag fungerar tillsammans med, istället för att stanna här med min trygghet - och alla personer som jag tycker om här. För att lära mig franska och få en erfarenhet för livet skall jag lämna ALLT. Mitt hus, mina vänner, min mamma, och min älskade stad. Jag skall lämna hela mitt liv. Istället för att stanna här - och göra det enkelt för mig - skall jag åka till en liten by, som jag inte ens hört talas om innan jag hittade denna familj, och börja om från noll. Men varför göra det enkelt för sig när man kan göra det svårt? Jag älskar utmaningar- och det här skall bli riktigt kul!

Jag börjar i alla fall se fram emot det mer och mer nu, och igår när jag läste på en hemsida att det alltid blir konflikter mellan au pair:en och familjen, men att det gäller att lösa dem rätt, blev jag ännu mer taggad. För er som inte känner mig är jag en riktig "fighter", och älskar att uppnåa mina mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0